REFORÇ DE LLENGÜES




DIMARTS 07/04/2020

Recordeu que per fer els nostres escrits hem de seguir el Pla d'Escriptura que hem vist i practicat a classe!



DILLUNS 06/04/2020

¡Buenos días!

Hoy os traigo el cuento de "El detective deductivo" (haz clic AQUI para ver el cuento) , que tendréis que escuchar dos veces muy atentamente, y luego contestar las siguientes preguntas:

1-¿Cuál es el caso que tiene que resolver el detective?
2-¿Qué significa deductivo?
3-¿Cuántos animales salen en el cuento?
4-¿Cómo pretende resolver el caso el detective?
5-¿Qué pastel le gusta a ratona?
6-¿Quién robó los pasteles?
7-¿Cómo eran los pasteles?
8-¿Cómo habrías podido ayudar al detective Pato?
9-Haz un resumen del cuento.


DATA: 03/04/2020

Us deixo uns exercicis per practicar la norma ortogràfica de la s sonora i la s sorda ;)

Feu clic AQUI per veure el recurs.


ÀNIMS VIATGERS I VIATGERES DEL TEMPS!


DATA: 1/04/2020


¡Buenos días!
Hoy os dejo una fábula (en el mismo ejercicio encontraréis la definición si no

os acordáis de lo que es) para que la leáis en voz alta y contestéis unas preguntas.

Haz clic AQUI para ver el ejercicio.


¡MUCHO ÁNIMO Y A POR TODAS! ;)


DATA: Divendres 27/03/2020
Data de lliurament: dimecres 1/04/2020

Avui n'Esther et proposa crear un CÒMIC! 
Cal llegir el full d'estudi i seguir les passes que ella et recomana per fer-lo.
Quan l'acabis li has d'enviar al correu electrònic: eturriera@gmail.com posant el teu nom i la classe (4t B).


El còmic és una història que s’explica mitjançant textos i dibuixos que es
complementen i formen vinyetes.
El que els personatges diuen o pensen apareixen dins unes bafarades o fumets. També
hi podem trobar onomatopeies, línies que indiquen moviment i símbols que indiquen
estat d’ànim.

T’ATREVEIXES A ESCRIURE’N UN?

Pauta d’elaboració d’un còmic:

1. Buscar diferents personatges: protagonistes i altres personatges
2. Quines aventures i històries passen?
3. On passa? En quin lloc?
4. Quan passa? Present, passat o futur.
5. Fem servir bafarades. Normalment les situem a la part superior de les vinyetes.
6. Omplim les bafarades per a indicar: el que diu cadascú, com ho diu o pensa.

Fes clic AQUI per veure el full d'estudi.

Fes clic AQUI per veure el guió que et pot ajudar.



DATA: Dimecres 25/03/2020
Data de lliurament: 30/03/2020


Avui us demano que m'envieu una recepta que hagueu fet o que voleu fer a casa. Ha de ser escrita a mà i podeu adjuntar una foto del resultat 😜. Les compartiré totes a l'espai de famílies i així tots tendrem un llistat d'idees per fer.

També podeu comentar si us ha agradat fer-la, amb qui l'heu feta o si canviaríeu alguna cosa per millorar-la.

Si voleu podeu inventar una recepta pròpia i mostrar el resultat!! Imaginació al poder!


Recordeu les parts que ha de tenir una recepta:

DATA: Dilluns 23/03/2020
Data de lliurament: Divendres 27/03/2020

LA LLEGENDA I LA RONDALLA


Saps el que és una llegenda? I una rondalla? Quines diferències hi ha entre les dues?

Per saber-ho, agafa el diccionari o cerca a ecosia la definició de cada una d'elles i escriu-les a un foli.
Ara que ja saps la definició observa les diferències que hi ha entre una llegenda i una rondalla:
A continuació tria una d'aquestes rondalles eivissenques i fes un resum. El pots acompanyar d'un dibuix!

Clica AQUI per veure les rondalles.



Fixa't en la columna AVANÇAT per recordar com has de fer el resum, i utilitza la rúbrica per avaluar la teva feina ;)

                                             Clica AQUI per veure la rúbrica

Molts d'ànims que ho esteu fent molt bé! :)


DATA: Dimecres 18/03/2020

  • A continuació teniu exercicis per practicar l'ús de la B i la V. Feu click al següent enllaç i emplenau el qüestionari!
                                                               Clica AQUI
  • ¡Y para practicar la escritura en castellano os propongo un juego!
Tira dos dados (o pide que te digan dos números al azar del 1 al 6). El primer dado/número coincide con la línea de arriba, y el segundo dado/número con la columna de la izquierda. De esta manera tienes que encontrar qué casilla te corresponde contestar.
Por ejemplo, si yo tiro dos dados y me salen los números 3 y 1 tengo que contestar a la pregunta ¿qué harías si... te hicieras famoso de repente?

Pregunta a tus familiares, ¡a ver qué te contestan!
Después, escribe en un folio en blanco las preguntas que te hayan gustado más y las respuestas que me darías.
Recuerda que las respuestas tienen que ser completas y bien argumentadas ;)


DEJA VOLAR TU IMAGINACIÓN 


DATA: 17/03/2020



Ara que ja estas acabant o ja has acabat la teva carta ja pots fer la teva autoavaluació. Pots descarregar-te la imatge i pintar a sobre si has seguit les passes o no. Envia un e-mail amb les teves respostes, pots afegir comentaris al correu si trobes que és necessari.


COM TE SENTS?
DATA: 16/03/2020
DATA DE LLIURAMENT:         Dimecres 18/03/2020


Avui dilluns heu d’escriure una carta explicant-me com vos heu sentit aquest cap de setmana.

PENSEU QUE HEU DE SEGUIR EL PLA D'ESCRIPTURA: 


















Abans de passar a net, recordeu les normes d’ortografia que hem estudiat a classe:
  • ·         Majúscula a principi d’oració, després de punt i als noms propis.
  • ·         Paràgrafs i punt i apart.
  • ·         L’apòstrof.
  • ·         Els accents.
  • ·         Els marges.
  • ·         La b/v
  • ·         La s/ss/c/z

Recordeu l’estructura de la carta:
NO OBLIDEU ELS 30' MINUTS DE LECTURA!!!















1 comentario:

Carolina dijo...

Hola Alba, soy Paulina, ya lo he hecho. Hay que mandártelo al mail?