DIMARTS 07/04/2020
Recordeu que per fer els nostres escrits hem de seguir el Pla d'Escriptura que hem vist i practicat a classe!
DILLUNS 06/04/2020
¡Buenos días!
Hoy os traigo el cuento de "El detective deductivo" (haz clic AQUI para ver el cuento) , que tendréis que escuchar dos veces muy atentamente, y luego contestar las siguientes preguntas:
1-¿Cuál es el caso que tiene que resolver el detective?
2-¿Qué significa deductivo?
3-¿Cuántos animales salen en el cuento?
4-¿Cómo pretende resolver el caso el detective?
5-¿Qué pastel le gusta a ratona?
6-¿Quién robó los pasteles?
7-¿Cómo eran los pasteles?
8-¿Cómo habrías podido ayudar al detective Pato?
9-Haz un resumen del cuento.
DATA: 03/04/2020
Us deixo uns exercicis per practicar la norma ortogràfica de la s sonora i la s sorda ;)
Feu clic AQUI per veure el recurs.
ÀNIMS VIATGERS I VIATGERES DEL TEMPS!
DATA: 1/04/2020
¡Buenos días!
Hoy os dejo una fábula (en el mismo ejercicio encontraréis la definición si no
os acordáis de lo que es) para que la leáis en voz alta y contestéis unas preguntas.
Haz clic AQUI para ver el ejercicio.
¡MUCHO ÁNIMO Y A POR TODAS! ;)
DATA: Divendres 27/03/2020
Data de lliurament: dimecres 1/04/2020
Avui n'Esther et proposa crear un CÒMIC!
Cal llegir el full d'estudi i seguir les passes que ella et recomana per fer-lo.
Quan l'acabis li has d'enviar al correu electrònic: eturriera@gmail.com posant el teu nom i la classe (4t B).
T’ATREVEIXES A ESCRIURE’N UN?
Pauta d’elaboració d’un còmic:
1. Buscar diferents personatges: protagonistes i altres personatges
2. Quines aventures i històries passen?
3. On passa? En quin lloc?
4. Quan passa? Present, passat o futur.
5. Fem servir bafarades. Normalment les situem a la part superior de les vinyetes.
6. Omplim les bafarades per a indicar: el que diu cadascú, com ho diu o pensa.
Fes clic AQUI per veure el full d'estudi.
Fes clic AQUI per veure el guió que et pot ajudar.
DATA: Dimecres 25/03/2020
Data de lliurament: 30/03/2020
Cal llegir el full d'estudi i seguir les passes que ella et recomana per fer-lo.
Quan l'acabis li has d'enviar al correu electrònic: eturriera@gmail.com posant el teu nom i la classe (4t B).
El còmic és una història que s’explica mitjançant textos i dibuixos que es
complementen i formen vinyetes.
El que els personatges diuen o pensen apareixen dins unes bafarades o fumets. També
hi podem trobar onomatopeies, línies que indiquen moviment i símbols que indiquen
estat d’ànim.
T’ATREVEIXES A ESCRIURE’N UN?
Pauta d’elaboració d’un còmic:
1. Buscar diferents personatges: protagonistes i altres personatges
2. Quines aventures i històries passen?
3. On passa? En quin lloc?
4. Quan passa? Present, passat o futur.
5. Fem servir bafarades. Normalment les situem a la part superior de les vinyetes.
6. Omplim les bafarades per a indicar: el que diu cadascú, com ho diu o pensa.
Fes clic AQUI per veure el full d'estudi.
Fes clic AQUI per veure el guió que et pot ajudar.
DATA: Dimecres 25/03/2020
Data de lliurament: 30/03/2020
Avui us demano que m'envieu una recepta que hagueu fet o que voleu fer a casa. Ha de ser escrita a mà i podeu adjuntar una foto del resultat 😜. Les compartiré totes a l'espai de famílies i així tots tendrem un llistat d'idees per fer.
També podeu comentar si us ha agradat fer-la, amb qui l'heu feta o si canviaríeu alguna cosa per millorar-la.
Si voleu podeu inventar una recepta pròpia i mostrar el resultat!! Imaginació al poder!
Recordeu les parts que ha de tenir una recepta:
DATA: Dilluns 23/03/2020
Data de lliurament: Divendres 27/03/2020
LA LLEGENDA I LA RONDALLA
Saps el que és una llegenda? I una rondalla? Quines diferències hi ha entre les dues?
Per saber-ho, agafa el diccionari o cerca a ecosia la definició de cada una d'elles i escriu-les a un foli.
Ara que ja saps la definició observa les diferències que hi ha entre una llegenda i una rondalla:
A continuació tria una d'aquestes rondalles eivissenques i fes un resum. El pots acompanyar d'un dibuix!
Clica AQUI per veure les rondalles.
Fixa't en la columna AVANÇAT per recordar com has de fer el resum, i utilitza la rúbrica per avaluar la teva feina ;)
Clica AQUI per veure la rúbrica
Clica AQUI per veure la rúbrica
Molts d'ànims que ho esteu fent molt bé! :)
DATA: Dimecres 18/03/2020
- A continuació teniu exercicis per practicar l'ús de la B i la V. Feu click al següent enllaç i emplenau el qüestionari!
Clica AQUI
- ¡Y para practicar la escritura en castellano os propongo un juego!
Tira dos dados (o pide que te digan dos números al azar del 1 al 6). El primer dado/número coincide con la línea de arriba, y el segundo dado/número con la columna de la izquierda. De esta manera tienes que encontrar qué casilla te corresponde contestar.
Por ejemplo, si yo tiro dos dados y me salen los números 3 y 1 tengo que contestar a la pregunta ¿qué harías si... te hicieras famoso de repente?
Pregunta a tus familiares, ¡a ver qué te contestan!
Después, escribe en un folio en blanco las preguntas que te hayan gustado más y las respuestas que me darías.
Recuerda que las respuestas tienen que ser completas y bien argumentadas ;)
DEJA VOLAR TU IMAGINACIÓN
DATA: 17/03/2020
Ara que ja estas acabant o ja has acabat la teva carta ja pots fer la teva autoavaluació. Pots descarregar-te la imatge i pintar a sobre si has seguit les passes o no. Envia un e-mail amb les teves respostes, pots afegir comentaris al correu si trobes que és necessari.
COM TE SENTS?
DATA: 16/03/2020
DATA DE LLIURAMENT: Dimecres 18/03/2020
DATA DE LLIURAMENT: Dimecres 18/03/2020
Avui dilluns heu d’escriure una carta explicant-me com
vos heu sentit aquest cap de setmana.
PENSEU QUE HEU DE SEGUIR EL PLA D'ESCRIPTURA:
Abans de passar a net, recordeu les normes d’ortografia que hem estudiat a classe:
- ·
Majúscula a principi d’oració,
després de punt i als noms propis.
- ·
Paràgrafs i punt i apart.
- ·
L’apòstrof.
- ·
Els accents.
- ·
Els marges.
- ·
La b/v
- · La s/ss/c/z
Recordeu l’estructura de la carta:
NO OBLIDEU ELS 30'
MINUTS DE LECTURA!!!
1 comentario:
Hola Alba, soy Paulina, ya lo he hecho. Hay que mandártelo al mail?
Publicar un comentario